فتح خرمشهر نقطه کلیدی دفاع مقدس بود

[ad_1]

ایسنا/ فارس مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس ضمن تاکید بر اهمیت چهلمین سالگرد.

سردار سعید کوشکی جهرمی روز پنجشنبه 8 اردیبهشت ماه در راهپیمایی گرامیداشت چهلمین سالگرد حماسه آزادسازی خرمشهر در استان فارس، فتح خرمشهر را نقطه کلیدی در دفاع مقدس دانست و افزود: با توجه به اهمیت این روز و تاثیر آن بر دیگر وقایع دفاعی الهی، سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر به بهترین نحو برگزار شد.

کوشکی ابتدا در بین مردم در ارگان های مختلف استان فارس از ارتش در سپاه و بسیج گرفته تا ساختمان جهاد و دیگر قهرمانانی که در خط مقدم و یا در آمادگی در تجهیزات جبهه نقش اساسی داشتند ابراز همدردی کرد. خط این عملیات از جمله: استان فارس در این عملیات از پیشتاز و ویژه و از رده ها و یگان های مختلف ارتش بود که مهمترین آنها تیپ 37 پانزر شیراز و تیپ 55 تکاور هوابرد تا لشکر 19 فجر و 33 المهدی بود. تیپ و سایر گردان های سپاه، بسیج و سنگرساز پدر جهاد سازندگی در این عملیات نقش جدی داشتند.

دبیر ستاد یادواره سوم خرداد استان فارس گفت: با فتح خرمشهر، دنیا کار خود را انجام داد و حتی به گفته کارشناسان نظامی و تاریخ نگاران، فتح خرمشهر پایان درگیری 500 ساله ایران و ایران بود. همسایگان قدرتمند غربی آن که همیشه طرفدار امپراتوری عثمانی بودند.آنها در سرزمین های جنوب غربی ما داشتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس همچنین فتح خرمشهر را نقطه کلیدی 8 سال دفاع مقدس دانست و افزود: و پس از این عملیات، غرب اوکوم. نتیجه گیری که ایران بسیار زیاد است.

دبیر ستاد استانی گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در استان فارس پیش از پرداختن به موضوع مجمع به عنوان رزمنده دفاع مقدس به بیان خاطراتی از عملیات آزادسازی بیت المقدس در خرمشهر در سال 1361 پرداخت و افزود: ما سرها آنقدر سنگین بود که از ترس دشمن نماز صبح را خواندیم. یک بار فرصت سقط نشد و تیمم کردیم و فقط تا فردا عصر دویدیم. ما فقط 26 مایل دویدیم و خدا می داند که بچه های رزمنده و شهدا که امروز دیدیم چه کردند، بعد به امنیت امروز رسیدیم.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی همدان (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *