شیر بال ولو چیست و چه کاربردی دارد

شیر پروانه ای برای انتقال آب و فاضلاب، گاز ها، دوغاب و تمامی سیالاتی که دارای فشار و دمای بالا هستند، مناسب بوده و مورد استفاده قرار می گیرد.

بال ولو حبیب

در فشار های بالا امکان آسیب رسیدن به گلوب ولو بسیار زیاد بوده و همچنین این شیر نسبت به دیگر شیر ها گران قیمت تر است.

بال ولو فولادی

جان سیمونز ، مدیر عامل و رئیس شرکت صنایع کوپلند ، هشدار می دهد که “گرمای زیاد می تواند باعث ایجاد اعوجاج حرارتی فلز پایه شود، که استفاده از آن را برای سیت های لپ شده با بال ولو محدود می کند.

تعمیرات بال ولو

این شیر تمیز کاری بهینه رسوبات نهشته شده، تعویض سیت ها و صیقل دادن خراش های روی توپ را آسان می کند.

بال ولو 2 اینچ

۱٫ بصورت کاهش در سطح مقطع (Reduced Bore) در این نوع یک حالت اُرفیس مانند داریم و سطع مقطع حفره روی گوی کمتر از ورودی و خروجی شیر است.

در اين محصول سوراخ موجود بر روی گوي دقيقا به اندازه قطر لوله است که سبب ايجاد اصطکاک کمتر می گردد. Th is post has  been gen​erated wi th t he help ᠎of GSA Content G ener ator DEMO​!

این سایش و اصطکاک به مرور سبب نشت شیرها خواهد شد. از دلایل اصلی پرکاربرد بودن این نوع از شیرآلات، عمر طولانی، آب بندی مناسب و دوام بالای آنها است.

بال ولو ثبت

انواع بال ولو استیل بر اساس جنس بدنه، نوع عملکرد، طراحی بدنه، نوع مجرا و تعداد ورودی و خروجی در دسته بندی های مختلفی تعریف می شود.

این شیرها نیز می توانند مانند یک بال ولو (شیر دو راهه) یا یک شیر سه راهی و یا شیر های دایرکشنال عمل نمایند.

نحوه عملکرد شیر توپی استیل به این صورت است که توپ درون شیر دارای مجرایی است که با قرار گرفتن اهرم باز و بست شیر در حالت باز، جریان آزادانه از طریق آن عبور می کند و هنگامی که اهرم در حالت بست کامل قرار میگیرد، شیر به طور کامل مسدود می شود.

بال ولو پارکر

اهرم باز و بست در هر وضعیت دیگری قرار بگیرد، جریان به طور جزئی قطع می شود. چک ولو برای قطع و وصل جریان کاربردی ندارد و یک شیر کنترلی است؛ به علاوه این شیر تنها شیری است که دارای چنین کارکردی در صنعت است.

خرید بال ولو

همانطور که از نام شیر یک طرفه مشخص است، این شیر تنها اجازه می دهد سیال در یک مسیر جریان یابد و کنترل می کند که برگشتی در هنگام عبور از این شیر رخ ندهد.

این شیر نسبت به شیر دروازه ای بهتر مسیر را مسدود کرده و جلوی عبور سیال را می گیرد و به دلیل اصطکاک کم برای قطع و وصل کردن های مکرر بسیار مناسب است.

سیفتی ولو برای دما و فشار های بالا بسیار مناسب بوده و وظیفه جلوگیری از آسیب رسیدن به دیگر اجزای سیستم لوله کشی بر اثر فشار بالا سیالات جاری را دارد.

کمپرسورها و دیگ های بخار ،توربین ها ، مخازن ولوله ها وسایر تاسیسات تحت فشار که محتوای گاز یا مایعات هستند و در صنایع مختلف به کار برده می شوند، اغلب شرایط کاریشان به گونه ای است که با فشار بالا رونده ولی کنترل شده مواجه می گردند.

در شیرهایی که به وسیله یک موتور کنترل میشوند به جای یک چرخ دستی از یک موتور با توان کمتر از یک اسب بخار استفاده میکنند که میتوان ان را از راه دور نیز کنترل نمود.

در این حالت، هدایت کنترل جریان سیال در شیر، توسط یک اهرم یا فلکه متصل به قسمت بالای شیر انجام می شود.

خ بال ولوم

کلاس های فشاری مورد استفاده برای این شیر، در نمونه های کوچکتر شامل 150، 300، 600، 900، 1500، 2500 و در نمونه های پایپینگ یا صنعتی شامل کلاس های 3000 و 6000 است.

بال ولو فلنج

ولو ها یا همان شیرآلات صنعتی، قطعاتی هستند که در سیستم های لوله کشی برای کنترل، قطع و وصل کردن جریان سیالات از آن ها استفاده می شود.

بال ولو غاده

شیر توپی استیل یا بال ولو استنلس استیل محصولی است که به دلیل ماهیت جنس متریال آن ( Stainless Steel ) برای سیالات چالش برانگیر مانند مواد شیمیایی خورنده، بخار، آب داغ، میعانات نفتی و از این قبیل، مورد استفاده قرار می گیرد.

شیر توپی استیل از مهمترین شیرآلات و تجهیزات جهت انسداد و در موارد نادر کنترل جریان سیال گاز، بخار، نفت و غیره در صنعت نفت و پتروشیمی است.

بال ولو گیربکسی

بطور متعارف این سری از شیرها مشخصه های کمتری برای تنظیم جریان دارند و همچنین در وضعیت تنطیم جریان بدلیل سرعت بالای سیال، نشیمنگاه در معرض سایش سریع قرار میگیرد.

شیر بال ولو پلی اتیلن

این دسته از انواع شیرهای بال ولو استیل در صنایع غذایی و دارویی و در بخش های نیمه استریل و استریل به دلیل کم بودن نیروی انسانی، کاربرد زیادی دارند.

بال ولو پنوماتیک

در اتوماسیون صنعتی که باز و بست سریع شیرتوپی بدون دخالت نیروی انسانی مد نظر است، می توان از شیرهای توپی با عملگر پنوماتیک و یا عملگر برقی استفاده کرد.

بال ولو ثبت نام

شیرها در بسیاری از بخشهای صنعتی کاربرد دارند و طراحی آنها باید به طور کامل با استانداردهای صنعتی تطابق داشته باشد تا روند در عملیات به خوبی پیش رود.

مشخصات بال ولو

شیر توپی های صنعتی در انواع دو تیکه و سه تیکه در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند؛ ( البته نوع یک تیکه نیز به ندرت تولید و مورد استفاده قرار گرفته است ). شیر توپی سه تیکه از این رو بیشتر تقاضا دارد که می توان روی آن از اکچوئیتور های برقی نیز استفاده کرد و عملکرد آن را به شکل کنترلی و توسط سیستم های کنترل تغییر داد.

بال ولو کلاس 3000

در تقسیم بندی شیرهای توپی براساس نوع عملگر، برای سایزهای کوچک و گاز و همینطور سیالات با چگالی پایین مانند آب از شیرهای توپی دسته دار می توان استفاده کرد.

بال ولو یک اینچ

در ساخت شیر اطمینان، فنری برای کنترل جریان با فشار بالا وجود دارد که خوردگی این فنر بر اثر تماس با سیالات شیمیایی اتفاق می افتد، از معایب شیر اطمینان است.

بال ولو گازی

در شیرآلات بال ولو دارای طراحی شناور، گوی میانی هیچ اتصالی با بدنه شیر و یا اهرم آن ندارد و حرکت آن توسط دو قطعه الاستومری که در بالا و پایین آن قرار دارند و نیروی اهرم به آنها وارد می شوند، انجام خواهد شد.

شیر بال ولو جوشی

در اين محصول در قسمت فوقانی و تحتانی از ابزار مکانيکی مخصوصی جهت چرخاندن گوی استفاده شده است و در وجود فشار بالا مورد استفاده قرار می گيرد.

ف بال ولوم معنی

توپی یا گوی کروی شکل که به عنوان مجرابند در مسیر سیال قرار گرفته و دارای بور (قطر سوراخ) مختلف بوده که در ادامه توضیح داده می شود.

اسم برد. در ادامه این مقاله انواع آن را برای شما شرح می دهیم.انواع بال ولویکی از راه های دسته بندی این نوع ولو ها ساختمان و شکل طراحی آن هاست.

این نوع شیر توپی یک مجرای V شکل تحت زوایای مختلف دارد. متداولترین این عملگرها یا بصورت دستی بوده و یا توسط یک موتور کار می کنند.

بال ولو برقی

Ball Valve ها شـیرهای ساده قـطع و وصـل هسـتند که از یک قطـعه توپی شکل برای متوقف کردن و راهاندازی دبی سیال در پایین دست شیر استفاده میشود با چرخش ساقه شیر به سمت موقعیت بازشدن توپی چرخیده و سوراخی که در وسط آن تعبیه شده است در مسیر ورود و خروج سیال قرار میگیرد و در نتیجه سیال از شیر عبور میکند.

بال ولو فشار قوی

با چرخش اين گوی در محل خود به اندازه 90 درجه، اجازه عبور جريان به سيالات داده می شود و يا از عبور آن ها جلوگيری می شود.

خ بال ولوفر

شیرهای دمائی یا ترموستاتیک ولو یک نمونه از شیرهای خودکار یا کنترل ولو هستند که با کمک اکچوئیتور دمائی خود قادر به کنترل فلو و در نتیجه دمای مورد نظر میباشند .

در شیرهای بال ولو با مجرای V شکل، قسمت توپی به صورت یک نیم کره با لبه ای شبیه حرف V است.

هدف اصلی از به کارگیری شیرهای تخلیه فشار، افزایش طول عمر تجهیزات با جلوگیری از آسیبهای احتمالی در شرایط بحرانی است.

بال ولو فامکو

شمایی از بال ولو کربن استیل تولید شرکت امال 1-5 بال ولو پی وی سی (بال ولو پلیمری): نام رایج دیگر بال ولو پی وی سی بال ولو پلیمری است که به صورت دوراهه و سه راهه و با اتصال دنده ای آماده فروش است.

بال ولو ایران

برخی از Ball valve ها دارای عملگرهایی هستند که بصورت دنده خورشیدی عمل میکنند. ساختار يکپارچه اين ابزار آن را از نياز به کنترل های مستمر و روغن کاری بی نياز نموده است.

اما در شیر های برند نیپون یا اس وی اف چینی موجود در بازار گوی و توپی داخل شیر به صورت کروم یا استیل بی کیفیت 201 تولید میگردد.

برای کنترل این عملگر، نیروی دستی لازم نیست اما بهتر است اپراتور بر عملکرد آن نظارت داشته باشد. اگر بخواهید کرم اضافى را پاک کنید، یا اوهمه جا تف کرده باشد (خودتان که میدانید زنانچطورى هستند)، پوشک بچه براحتى میتواند این مواد چسبناک را جذب کند.

لپینگ بال ولو

از اين محصول در کارخانه هاي مواد غذايی و پتروشيمی استفاده گسترده ای می شود. چنانچه مساحت مجرای عبور سیال ، از مساحت خط لوله كوچكتر باشد (Reduce Bore) نامیده می شود.

م بال ولوم

بر اساس نوع سیال و فشار کاری تولید می شود و ظیفه آببندی اطراف توپی را بر عهده دارد. این نوع ولو به منظور تنظیم مداوم جریان در سیستمهایی دارای دبی پایین مورد استفاده قرار میگیرد.

جریان آشفته ای در شیر ایجاد می شود این مشخصه باعث محدودیت کاربرد Ball Valve می گردد. در حالی که در ولو های ۳ راهه تقسیم کننده یا کنار گذر جریان, برای کنترل کردن درجه حرارت , یک جریان سیال به دو قسمت تقسیم می گردد.

این حالت متداول ترین نوع طراحی گوی میانی شیر است که در نمونه های بزرگ این شیر نیز کاربرد زیادی دارد.

بال ولو غاز

علت استفاده از این آلیاژهای مختلف نیز، نوع کارایی شیرهای بال ولو و مقاومتی است که در هر یک از بخش های صنایع مختلف از آنها انتظار داریم.

نام دیگر این ولو هاon-offمی باشد.در حقیقت از این ولوها به صورت کلی نمی توان در سیستم های کنترلی استفاده کرد ولی با این وجود این ولو ها کاربرد فراوانی در صنایع مختلف دارند.

ا بال ولوو

این بال ولوها در سایزهای مختلف موجود بوده و که با انواع مبرد های رایج در سیستم های برودتی سازگاری دارند.

سازنده بال ولو در ایران

این شیر ها قابلیت استفاده در دو جهت باز و بسته شدن را دارا هستند. یکی دیگر از اشکالات Ball Valve ها حبس شدن مقداری از سیال در داخل توپی در هنگام بسته شدن میباشد.

این به یک عملیات آسان کمک می کند و به محافظت از بسته بندی کمک می کند. شیرتوپی ، بال ولو ، شیرگازی استیل شیرهایی با حرکت چرخشی میباشند که در آنها از مجرابندی که به شکل کروی میباشد استفاده میشود.که این مجرابندها برای باز و بسته کردن جریان مورد استفاده قرار میگیرد.

ج بال ولوو

با حرکت ساقه شیر به اندازه یک قوس ۹۰ درجه، شیر باز یا بسته میشود. شیر کروی دارای یک دیسک است که به صورت عمودی حرکت کرده و مسیر جریان را به طور کامل باز، بسته و یا جریان عبوری را کنترل می کند.

بعضی از آنها را در موارد خاصی به وسیله فلکه دستی که به میله گرداننده صفحه وصل می باشد و مکانیزم آن در یک گیربکس قرار دارد مجهز می کنند.

فرم داخلي اين ابزار V است و جنس آن ضد زنگ است. از اين رو لازم است به خوبی در مورد انواع بال ولو استیل در دسترس تحقيق گردد و در نهايت بهترين و کاراترين محصول موجود خريداری گردد.

شیر بال ولو

آمیزش با همسر نیز باید از طریق معمول صورت پذیرد تا آرامش جنسی و روانی حصل آید. شیرهای دستی دارای یک چرخ یا اهرم دستی می باشند که مستقیماً یا از طریق یک گیربکس به ساقه شیر وصل میشوند.

با عبور جریان الکتریکی از سلونوئید ولو، یک میدان مغناطیسی در اطراف سیم پیچ به وجود میآید. شیر گازی ۱ اینچ Ball Valve ها شیرهای ساده قطع و وصل هستند که از یک قطعه توپی شکل برای متوقف کردن و راه اندازی دبی سیال در پایین دست شیر استفاده می شود.

ق بال ولوم

اين ابزار که به صورت کاملا حرفه ای مورد آب بندی قرار می گيرد از جنس استنلس استيل بوده و دارای نشيمن گاه متحرک می باشد.

بصورت کلی و عمومی شیرهای توپی از لحاظ تیپ بندی بدنه در چند مدل وجود دارند. بال ولوها انواع مختلفی دارند که در موارد گوناگون و به تناسب شرايط موجود، مورد استفاده قرار می گيرند.

بال ولو چیست

این مدل از شیرهای بال ولو میزان افت فشار را دارند. کاربرد اصلی این شیر، کنترل برقراری و قطع جریان سیال و یا کنترل دبی جریان آن است.

بال ولو ترکیه

در شیرتوپی پنوماتیکی، قطع و وصل سیال با سرعت بیشتری نسبت به سایر عملگرها انجام می شود که از تفاوت های کاربرد آن حتی در مقابل عملگرهای برقی به شمار می رود.

مطلب پیشنهادی

تفاوت لیبل گلاسه با لیبل صدفی Copy (6) Copy

��������� �ǁ ����� ���� ����� �ǁ ���� ����� ������ ����� ������ �� �� ���� ����. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *