انتشار ۸ کتاب فلسفی – ایسنا

[ad_1]

هشت کتاب «پساحقیقت»، «جستارهایی درباره‌ زن»، «چگونه عاشق جهان شویم»، «داستایفسکی در سیبری از هگل می‌خواند و می‌گرید»، «روح‌های بیمار، ذهن‌های سالم»، «سقراط اکسپرس»، «فرازمینی‌ها» و «من کیستم؟ و آن‌وقت، چند نفر؟» در قالب مجموعه‌ «استخوان‌های روح: کتاب‌های فلسفی» منتشر شدند.

به‌ گزارش ایسنا، در معرفی این کتاب‌ها که از سوی نشر نیماژ منتشر شده آمده است: «پساحقیقت» نوشته‌ لی مک‌اینتایر  با ترجمه‌ نگار صابرآرا  در ۱۶۰ صفحه و با قیمت ۶۹ هزارتومان منتشر شده است. نظریه‌ پساحقیقت به وسیله‌ کسانی که از کم‌ارزش شدن حقیقت نگران و پشیمان بودند متولد شد.

کتاب دیگر این مجموعه «جستارهایی درباره‌ زن» نوشته‌ سوزان سانتاگ  با ترجمه‌ آذر جوادزاده در ۱۰۴ صفحه و با قیمت ۴۰هزار تومان در کتابفروشی‌ها عرضه شده است.

سوزان سانتاگ در چهار جُستار که به‌طور جداگانه و مستقل درباره موضوع زن نوشته، نقد خود را از جامعه، تاریخ و جایگاهِ – متأثر از قضاوت محیط پیرامون و گاه خودخواسته‌ – زن بیان می‌کند. 

کتاب بعدی مجموعه «استخوان‌های روح: کتاب‌های فلسفی» هم «داستایفسکی در سیبری از هگل می‌خواند و می‌گرید» نوشته ‌لزلو.اف فولدنی با ترجمه یاسمن ثانوی است که در  ۲۷۲ صفحه‌ای با قیمت ۸۹۰۰۰ تومان در دسترس قرار گرفته است.

نور و تاریکی؛ هگل و داستایفسکی؛ عقل و هیولاها؛ خوشبختی و مالیخولیا؛ فاوست و مفیستوفلیس؛ لرد چسترفیلد و هیولای فرانکنشتاین؛ کل و جزء؛ جستارهای کتاب در راستای این دوگانگی‌ها و موارد مشابه نوشته شده‌اند.

چهارمین کتاب این مجموعه  نیز «چگونه عاشق جهان شویم» نوشته‌ استفان کلاین با ترجمه‌ آنوشکا عسکری است که در ۲۱۶ صفحه و قیمت ۶۹ هزار تومان عرضه شده است.

استفان کلاین در این کتاب با نثری شاعرانه در ۱۰ فصل کوتاه که هرکدام تمجیدی در وصف یکی از قلمروهای خیره‌کننده‌ کشفیات است از اشیا و اتفاقات روزمره به عنوان سکوی پرش برای غوطه‌ور شدن در زیبایی علوم بنیادی استفاده می‌کند.

«‌سقراط اکسپرس» نوشته‌ اریک_واینر و با ترجمه‌ شقایق الکائی یکی دیگر از  عنوان‌های مجموعه «استخوان‌های روح: کتاب‌های فلسفی» است که در ۴۱۶  صفحه و با قیمت ۱۲۰ هزار تومان در دسترس قرار گرفته است.

در این کتاب نویسنده با کمک بزرگ‌ترین متفکران تاریخ در سراسر دنیا، از ثورو گرفته تا سیمون وی، و از نیچه تا سقراط، خواننده را همراه خود با قطار به سفری فلسفی و در عین حال دلپذیر می‌برد.

کتاب بعدی «فرازمینی‌ها» نام دارد که با عنوان فرعی «دانشمندان برجسته‌ جهان در جست‌وجوی حیات فرازمینی» به چاپ رسیده است. این کتاب نوشته‌ جیم الخلیلی است که با ترجمه‌ مریم امیری مبعوث در ۳۱۲ صفحه و با قیمت ۹۵ هزار تومان به چاپ رسیده است.

تمام مقالات، کتاب‌ها و آثار دانشمندان و نویسندگان پیشگامی که مبنای نگارش مقالات این کتاب به شمار می‌آیند، حاکی از این واقعیت است که امروزه در دهه‌ دوم قرن بیست‌ویکم، ما به‌تازگی در مرحله‌ یافتن پاسخ مهم‌ترین پرسش‌ها درباره‌ حیات هستیم: زندگی چیست؟ آیا ما منحصربه‌فردیم؟ جایگاه ما در جهان هستی کجاست؟

هفتمین کتاب «روح‌های بیمار، ذهن‌های سالم» با عنوان فرعی «چگونه ویلیام جیمز می‌تواند زندگی شما را نجات دهد؟» نوشته‌ جان کاگ با ترجمه‌ ملیکا خوش‌نژاد در ۱۹۲ صفحه و با قیمت پشت جلد ۵۹ تومان  منتشر شده است.

جان کاگ در کتاب جدیدش ضمن شرح مواجهه‌ شخصی‌اش با فلسفه‌ ویلیام جیمز، خواننده را با مقدمات اندیشه‌ ژرف و روح‌بخش او آشنا می‌کند.

 کتاب «من کیستم؟ و آن‌وقت، چند نفر؟» با عنوان فرعی «سفری به درون ذهن» نوشته‌ ریشارد داوید پرشت و با ترجمه‌ فاطمه تناسان در ۴۰۸ صفحه‌ با قیمت پشت جلد ۱۲۰ هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان کتاب قرار گرفته است. در این کتاب فلسفه با کمک علوم اعصاب، روان‌شناسی و علوم رفتاری می‌کوشد به پرسش‌هایی پاسخ گوید که از نظر ایمانوئل کانت مسائل عمده‌ پیش‌روی بشر است.

انتشار ۸ کتاب فلسفی

 انتهای پیام

[ad_2]
مهمترین خبرهای فناوری و ارتباطات

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی همدان (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *