چند ادویه میگو بسیار عالی

طرز تهیه ادویه مخصوص ماهی و میگو,ادویه میگو ,طرز تهیه ادویه مخصوص میگو

ادویه مخصوص میگو

 

ادویه مخصوص میگو

همان طور که می دانید غذاهای دریایی مثل میگو دارای خاصیت های زیادی هستند ولی متاسفانه خیلی از اشخاص به دلیل بوی زهم، از خوردن آنها خودداری می کنند. با ادویه مخصوص میگو ضمن اینکه عطر و مزه ای دلچسب پیدا می کنند، طبع سردشان نیز متعادل تر می گردد.

ترکیب ادویه میگو

پیاز 

همان گونه که می دانید، پیاز یکی از مواد غذایی است که برای گرفتن بوی زهم گوشت، مرغ و موادی مانند این استفاده می شود. به همین علت شما می توانید از پیاز در ترکیب ادویه میگو استفاده کنید و اثر بینظرش را ببینید.

 

سیر 

سیر هم مثل پیاز می تواند در گرفتن بوی زهم مواد غذایی تاثیرگذار باشد. همینطور سیر خواص زیادی برای بدن دارد. از جمله خواص آن کاهش فشار خون، بهبود سلامت قلب و … می باشد. بنابراین بهتر است حتما سیر را در ترکیب ادویه میگو اضافه کنید.

 

فلفل سیاه 

فلفل انواع گوناگونی دارد که می توانید در غذاها استفاده کنید. ولی یکی از پراستفاده ترین انواع فلفل، فلفل سیاه است که در ادویه های گوناگونی به کار می رود. فلفل سیاه عطر خاصی دارد و می تواند باعث معطر شدن ادویه میگو گردد.

 

همینطور به اندازه دیگر فلفل ها تند نبوده و مشکلی برای افرادی که تندی دوست ندارند، به وجود نمی آورد.

 

گشنیز

گشنیز یکی از سبزیجاتی است که در ترکیب سبزی هایی که برای پخت غذا استفاده می شود، کاربرد دارد. ولی می توان از تخم گشنیز برای ادویه ها استفاده کرد. تخم گشنیز، عطر خیلی تندی دارد و می تواند در ترکیب ادویه ها اثر زیادی بگذارد.

 

از سبزی آن هم می توان در ترکیب ادویه ها استفاده کرد. ولی باید پیش از استفاده، برگ های آن را خشک کرده و به صورت پودر درآورید.

 

طرز تهیه ادویه مخصوص ماهی و میگو,ادویه میگو ,طرز تهیه ادویه میگو

طرز تهیه ادویه مخصوص میگو

 

دارچین 

بی تردید دارچین یکی از خوش عطرترین ادویه هایی است که می توان از آن در تهیه غذاها، کیک و شیرینی، مربا، چای و … استفاده کرد. دارچین در ادویه غذاهای گوناگونی استفاده می شود.

 

یکی از انواع ادویه هایی که دارچین در آن اثر چشمگیری دارد، ادویه میگو است. دارچین طبع گرمی دارد و می تواند سردی میگو را خنثی کند.

 

زیره 

زیره دو نوع سیاه و سبز دارد که شما می توانید از هر دو  نوع آن ها در ترکیب ادویه غذاها استفاده کنید. ولی نوع سیاه آن استفاده بیشتری دارد. میگو و غذاهای دریایی، طبع سردی دارند و به همین علت احتیاج به ادویه ها و چاشنی های گرم دارند تا این سردی را خنثی کند.

 

زیره یکی از انواع ادویه هایی است که می تواند سردی میگو را خنثی کند. به همین علت استفاده از زیره توصیه می شود.

 

زنجبیل 

زنجبیل با آن عطر تند بسیار خوبش، می تواند معجزه ای در عطر و مزه میگو به وجود آورد. شما عزیزان می توانید در ترکیب ادویه میگو، کمی زنجبیل اضافه کنید تا هم عطر آن در غذا بپیچد و هم از خواص زنجبیل برای سلامتی استفاده کنید.

 

ترکیباتی که در بالا گفته شد، بعضی از ترکیبات اصلی ادویه میگو هستند ولی بسته به نوع ادویه و روش تهیه آن، ترکیبات هم تغییر می کنند.

 

طرز تهیه ادویه مخصوص ماهی و میگو,ادویه میگو ,آموزش کامل تهیه ادویه میگو

ادویه های مخصوص میگو چیست

 

ادویه کجون

 

ادویه های مورد نیاز 

فلفل سیاه : ۱ قاشق چای خوری

نمک : ۲ قاشق چای خوری

پودر پاپریکا : دو و نیم قاشق چای خوری

آویشن : یک و نیم قاشق چای خوری

فلفل کاین : ۱ قاشق چای خوری

اورگانو : یک و نیم قاشق چای خوری

پرک فلفل قرمز : نصف قاشق چای خوری

پودر پیاز : ۱ قاشق چای خوری

پودر سیر : ۲ قاشق چای خوری

 

نکات لازم :

ادویه کجون یکی از معروف ترین ادویه های ویژه ماهی و میگو به حساب می آید. استفاده از این ادویه، طعم بسیار خوشمزه ای را به میگو می دهد. برای تهیه ادویه کجون، لازم است که هر یک از ادویه های مورد نظر را به طور جداگانه آسیاب و سپس با یکدیگر مخلوط کنید. بهتر است که قبل از پخت میگو ها، آن ها را در ادویه کجون قرار دهید.

 

طرز تهیه ادویه مخصوص ماهی و میگو,ادویه میگو ,معرفی انواع ادویه های مخصوص میگو

انواع ادویه های مخصوص میگو

 

طرز تهیه ادویه هندی ویژه میگو

یکی دیگر از انواع ادویه میگو، ادویه هندی است. همان گونه که می دانید، هندی ها غذاهای تند دوست دارند و خیلی از آن ها استفاده می کنند. چنانچه شما نیز طرفدار غذاهای تند هستید، حتما این نوع ادویه را در پخت میگو استفاده کنید.

 

مواد لازم برای تهیه ادویه هندی میگو

فلفل قرمز تند یک دوم قاشق چایخوری

زیره کوبیده نرم ۱ قاشق غذاخوری

سیر پوست کنده کوبیده ۱ قاشق غذاخوری

گشنیز ریز خرد شده ۱ قاشق سوپخوری

فلفل سبز خرد شده ۱ قاشق سوپخوری

زردچوبه ۱ قاشق مرباخوری

 

مراحل تهیه ادویه هندی میگو

لازم به ذکر است که این نوع ادویه، به شکل تازه تهیه می شود و به علت استفاده از مواد تازه، نمی توان آن را پودر کرده و برای مصارف بعدی استفاده کرد.

 

اول فلفل سبز را به شکل نگینی خرد کنید، آنگاه زیره را در یک هاون بکوبید تا نرم شود. حالا حبه سیر را پوست کنده و آن را بکوبید تا له شود. سپس برگ های گشنیز را به خوبی بشویید و آن ها را خرد کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید و برای مزه دار کردن و معطر کردن میگو از آن استفاده کنید.

 

گردآوری: بخش خانه داری بیتوته

 

مطلب پیشنهادی

معرفی انواع روغن های سرخ کردنی سالم

مجموعه: نکات مهم آشپزی انواع روغن سرخ کردنی   انواع مختلف روغن های سرخ‌ کردنی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *