افسردگی؛ استراتژی های مدیریت و درمان

[ad_1]

افسردگی یک اختلال خلقی رایج است که دو شکایت اصلی دارد. کاهش انرژی و کاهش لذت کار روزانه که بسته به شدت و مدت آن انواع مختلفی دارد. افسردگی بسته به ماهیتش می تواند در زندگی اختلال ایجاد کند و به خفیف ترین شکل با خلق و خوی نسبتاً ضعیف خود را نشان دهد. این اختلال خلقی شما را از داشتن یک زندگی عادی در زمانی که علائم خفیف هستند باز نمی دارد، اما انجام هر کاری سخت تر و کم ارزش تر به نظر می رسد. در شدیدترین موارد، افسردگی می تواند تهدید کننده زندگی باشد. زیرا باعث احساس عزت نفس بسیار پایین می شود.

به گزارش ایسنا، مرکز مشاوره مکث استناد می کند، همه ما مواقعی داریم که خلق و خویمان ضعیف است و از زندگی احساس غمگینی یا بدبختی می کنیم. این احساسات معمولاً به موقع از بین می روند، اما اگر زندگی شما را مختل کنند و بعد از چند هفته از بین نرفتند، می تواند نشانه افسردگی باشد.

انواع مختلف و رایج افسردگی

اگر تشخیص داده شود که افسردگی دارید، می توان گفت خفیف، متوسط ​​یا شدید است. این نشان می دهد که در حال حاضر چه نوع علائمی بر شما تأثیر می گذارد و چه نوع درمان افسردگی ممکن است به شما پیشنهاد شود. ممکن است یک دوره افسردگی خفیف اما مزمن یا افسردگی شدید اما کوتاه مدت را تجربه کنید.

انواع مختلفی از افسردگی وجود دارد:

  • اختلال عاطفی فصلی که معمولا در پاییز یا زمستان رخ می دهد.
  • افسردگی مداوم؛ افسردگی خفیف و مداوم که دو سال یا بیشتر طول بکشد. این اختلال افسردگی مزمن نیز نامیده می شود.
  • افسردگی بارداری؛ در دوران بارداری اتفاق می افتد. این وضعیت گاهی اوقات افسردگی پیش از تولد نامیده می شود.
  • افسردگی پس از زایمان که در سال اول پس از تولد رخ می دهد.

نکاتی برای مدیریت اضطراب و استرس

اگر احساس اضطراب یا استرس می کنید، این موارد را امتحان کنید:

  • انجام تمرینات ذهنی، برای موسیقی گوش دهید یا تکنیک های آرامش را یاد بگیرید. اجتناب از مشکلات به پاکسازی ذهن شما کمک می کند.
  • وعده های غذایی متعادل بخورید. وعده های غذایی را حذف نکنید. میان وعده های سالم و پرانرژی در دسترس داشته باشید.
  • تا جایی که می توانید سیگار و قهوه را محدود کنید اضطراب تقویت و باعث حملات پانیک می شود.
  • به اندازه کافی خوابیدن. وقتی استرس دارید، بدنتان بالا می رود خواب در باقی مانده نیاز بیشتری.
  • هر روز ورزش کنید تا احساس خوبی داشته باشید و سالم بمانید.
  • تمام تلاش خود را بکنید کمال گرا نباش.
  • اعتراف کنید که نمی توانید همه چیز را کنترل کنید.
  • یک خنده بلند سیگنال مثبتی به مغز می فرستد که وضعیت خوب است.
  • نگرش مثبت را حفظ کنید. سعی کنید افکار مثبت را جایگزین افکار منفی کنید.
  • پیوستن به. داوطلب شوید یا راه دیگری برای فعال بودن در جامعه خود بیابید که به شما امکان می دهد از استرس روزمره خلاص شوید.
  • یاد بگیرید چه چیزی باعث استرس شما می شود. آیا این محل کار، خانواده، مدرسه یا هر چیز دیگری است که شما شناسایی می کنید؟ اگر احساس استرس یا اضطراب می کنید، در یک دفترچه بنویسید و به دنبال الگو باشید.
  • به دوستان و خانواده خود بگویید چه احساسی دارید و به آنها بگویید چگونه می توانند به شما کمک کنند. برای کمک حرفه ای با روانپزشک یا درمانگر صحبت کنید.

افسردگی؛  استراتژی های مدیریت و درمان

نکات تناسب اندام: سالم بمانید، استرس را مدیریت کنید

  • برای بیشترین فایده ورزش، سعی کنید حداقل دو ساعت و نیم فعالیت بدنی با شدت متوسط ​​در هفته، یک ربع ساعت فعالیت شدید یا ترکیبی از این دو انجام دهید.
  • اهداف کوچک روزانه خود را تعیین کنید و به جای تمرین کامل بر روی ثبات روزانه تمرکز کنید. بهتر است به جای اینکه تا آخر هفته منتظر سه ساعت ماراتن تناسب اندام باشید، هر روز ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پیاده روی کنید.
  • اشکالی از ورزش را پیدا کنید که سرگرم کننده یا لذت بخش است. برونگراها اغلب کلاس ها و فعالیت های گروهی را دوست دارند. افرادی که درون گراتر هستند اغلب فعالیت های یک نفره را ترجیح می دهند.
  • از کتاب های صوتی، پادکست ها یا موسیقی استفاده کنید تا حواس خود را از مشکلات روزمره منحرف کنید.
  • یکی “ورزش دوستاگر نیاز به تعامل با یک دوست، شریک یا همکار دارید، اغلب آسان‌تر است که با برنامه آموزشی خود ادامه دهید.
  • هنگام شروع یک برنامه آموزشی جدید صبور باشید. اکثر افراد کم تحرک به حدود چهار تا هشت هفته نیاز دارند تا احساس تناسب اندام و راحتی کافی برای ورزش کنند.

افسردگی چگونه درمان می شود؟

اولین قدم برای درمان مراجعه به روانشناس است. اگر روانشناس شما فکر می کند که شما افسردگی دارید، در مورد درمان هایی که ارائه می دهد با شما صحبت خواهد کرد. مرکز مشاوره مکث با در اختیار داشتن کادری مجرب از متخصصین و روانشناسان آماده ارائه خدمات برای درمان انواع مشکلات خلقی به ویژه افسردگی می باشد. نوع درمانی که به شما پیشنهاد می شود به علائم و شدت افسردگی شما بستگی دارد. همچنین ممکن است بسته به مدت یا شدت درمان، سطوح مختلفی داشته باشد.

انتهای گزارش آگهی

[ad_2]
source

مطلب پیشنهادی

خرید لایسنس نود 32 خرید ESET پشتیبانی 24 ساعته آی نود

خرید لایسنس نود 32 – خرید ESET- پشتیبانی 24 ساعته- آی نود خرید آنتی ویروس, …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.